ik wil graag me havo diploma halen, ik doe nu MBO4 + het is v te vergelijken met havo /vwo. ken iemand een instelling voor dat??

ik doe mbo + vliegtuigtechniek en wou nog me havo diploma halen voor de zekerheid dat ik het in de toekomst nodig zal hebben. . en zijn er bepaalde eisen die ik aan moet voldoen.maar ik weet niet welke instelling(en) daar voor zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Allereerst sluit ik me aan bij Emma in de zin dat een HAVO-diploma absoluut geen meerwaarde heeft als je al een MBO-diploma hebt, en met MBO+ nog minder. Je kunt met je MBO-diploma straks alle kanten uit, en ook naar het HBO als je wilt. Daarnaast is een vakdiploma veel meer waard dan een algemeen middelbare schooldiploma als een HAVO-diploma. Dat is echter nog geen antwoord op je vraag. Als je een HAVO-diploma wilt halen, kan dat op verschillende manieren. Je kunt staatsexamens doen, dan heb je geen specifieke opleiding nodig. Als jij denkt dat je de examens kunt halen, eventueel door extra te studeren, dan staat niets jou in de weg om je daarvoor op te geven. In de bron vind je daar meer informatie over. Er zijn ook diverse instellingen waar je per vak het onderwijs kunt volgen waarmee je je kunt voorbereiden op je staatsexamens. Denk aan LOI, NTI, dat soort instellingen. Of je kiest je eigen voorbereiding, bijvoorbeeld door zelf de schoolboeken aan te schaffen. Vervolgens kun je je aanmelden voor de staatsexamens HAVO.

Bronnen:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vo...

Je doet nu MBO 4. Dan ga je naar je leraar. Dan zeg je: he leraar hoe kan ik mijn Havo halen? Dan zegt de leraar: ga naar de decaan. Dan doe jij dat. Of de directeur. Of iemand die studie advies geeft. Op jouw school. Dan vraag je de decaan: He decaan, hoe kom ik aan een Havo diploma? Nou...........dan krijg je antwoord. PS Een decaan is een taak of functie in het Nederlands voortgezet onderwijs. In veel gevallen, zeker op kleinere scholen, is de decaan tevens docent. Op grote scholengemeenschappen zijn meerdere decanen actief. Het hoger algemeen voortgezet onderwijs dat veelal afgekort wordt als havo, is het op één na hoogste niveau binnen het voortgezet onderwijs in het Koninkrijk der Nederlanden en Suriname. De havo is in principe geen eindonderwijs - het is algemeen vormend (theoretisch) en geen beroepsopleiding.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoger_algemee...

Je hebt helemaal geen Havo-diploma nodig. met jouw MBO 4 diploma ben je toelaatbaar op bijna alle HBO-opleidingen. Ik weet niet waar de + voor staat (versneld? extra HBO-vakken gevolgd?), maar dat suggereert zelfs een nog beter diploma. Je moet natuurlijk nog wel slagen! Een Havo-diploma heeft voor jou geen meerwaarde. Je sector is techniek, en dat betekent dat je naar elke technische HBO-opleiding kunt, maar ook naar bijna alle andere HBO's. Als je opeens besluit HBO-verpleegkunde of HBO rechten of PABO te doen bijvoorbeeld, dan ben je van harte welkom met jouw MBO-diploma! Ik geloof dat je voor Verloskundige wel persé Havo moet hebben. Maar dat is de enige uitzondering die me te binnen schiet. Oftewel: bespaar je het geld en de energie en de tijd. Je krijgt een prima diploma waarmee je nog alle kanten op kunt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100