Kan je op hogescholen/universiteiten/sollicitatie voor een nieuwe loopbaan afgewezen worden omdat je een tattoo hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Op hogescholen en universiteiten komt dit vrijwel niet voor, of je moet allemaal bendetatoo's in je gezicht hebben zitten. Het zou ook eigenlijk niet mogen, je moet iedereen een kans geven en wie is de school om te bepalen of het wel of niet kan.

Bij een sollicitatie kan je dan weer wel afgewezen worden. Als je bijvoorbeeld het leuke getal 69 in je nek getatoeëerd hebt (het komt echt voor) en je wilt achter de kassa zitten, straalt dat niet echt representativiteit uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, bijv agent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het te opvallend is zullen er bedrijven zijn die dit niet op prijs stellen. maar meestal als je ze kunt bedekken is het geen probleem. op scholen kan ik mij niet voorstellen dat zij er een probleem van maken.