Als ze je mondeling iets toe zeggen is dat ook geldig ?

Ik werk nu 2 jaar bij dit bedrijf en zou graag meer uren willen hebben, heb 'n 4uren contract.
Nu heb ik 1 van de managers aan de jas getrokken hierover.
Heb tussentijds operatie gehad en moest eerst volledig herstellen voor er meer over gesproken kon worden.
Eind 2010 zei ze me dat.
Midden Januari weer ernaar toe en toen gaf ze aan dat morgen een nieuw management opkwam maar neemt nog niet weg dat ik niet meer uren kan krijgen.
Goed nu zijn we in April en ik weet nog niks.
Want over kleine 3 weken loopt mijn contract en ik weet niet of dat verlengt gaat worden.
Dit word mijn 3e contract, hoeveel contracten mag je hebben in de horeca ?
Dus mijn vraag is : mondelinge toezeggingen zijn die ook geldig ?
Zoja wat moet ik doen!

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mondelinge overeenkomsten zijn rechtsgeldig, maar wat is er nou precies overeengekomen? Dat je volledig moest herstellen van je operatie voordat er over meer uren gespróken kan worden? Dat is geen toezegging. Als je contract over drie weken afloopt is het hoog tijd om zelf te informeren over het verlengen.

Het beste antwoord

mondelinge toezeggingen hebben idd rechtsgeldigheid.
als je bent aangesloten / of sluit je eventueel aan, bij de horeca-vakbond
zie hier info
http://www.fnvhoreca.nl/gebruiker/horeca/arbeidsvoorwaarden.html?gclid=CICnz8rtlKgCFdsU3godXmZ7DQ

je mag maximaal 3 contractverlengingen hebben
daarna volgt veelal een vast dienstverband. of niet.
afhankelijk van de bedrijfs-situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ik hier wel wat aan heb!
Iedereen bedankt voor de reactie's c.q antwoorden!

Andere antwoorden (4)

Een mondelinge overeenkomst is net zo geldig als een schriftelijke.
Probleem is het bewijs. De ander kan zeggen dat je het verkeerd begrepen hebt of dat hij het zo niet heeft gezegd of bedoeld.
Dus als je weer een mondelinge toezegging krijgt, bevestig hem dan schriftelijk, zeker als de schriftelijke bevestiging uitblijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mondelinge afspraken staat niets zwart op wit, d.w.z. er is geen enkel bewijs dat hij/zij dit gezegd heeft. Zodra iets op papier staat heb je keihard bewijs dat dit op deze manier is gezegd en dat je daar recht op hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mondelinge afspraken zijn ook rechtsgeldig maar je moet toch maar proberen iets op papier te krijgen. Misschien kun je eens bij een rechts- of wetswinkel informeren hoe dat zit, (wat het verschil tussen deze twee is kan ik je niet precies zeggen, maar bij 1 van de twee kunnen ze je vast meer over de mogelijkheden vertellen) Misschien is het ook een idee om je bij een vakbond aan te sluiten. Dat moet je dan wel zo snel mogelijk doen omdat je contract al snel afloopt Met een vakbond achter je sta je over het algemeen sterker in je schoenen en zij kunnen je ook informeren over allerlei zaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mondelinge overeenkomsten zijn wel geldig maar het is heel moeilijk om te bewijzen dat je manager dat heeft gezegd. Het is dan jou woord tegen dat van haar. Ze mogen je volgens mij na je proeftijd 1 x een halfjaar en 2 x een jaar contract geven en daarna moeten ze je een vast contract aanbeide. Als je contract verlengt wordt moet je tekenen dan moet je nog maals aangeven dat je meer uren wilt..!

Succes