Wat is het belastingpercentage voor bijzonderebeloning?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Het is nauwelijks relevant hoeveel belasting er over het bijzonder inkomen is ingehouden. Of dat nou 37% is of 42% of 52% of anders – bij de aangifte wordt dit bijzondere inkomen bij het andere inkomen of de andere inkomens opgeteld. Stel dat uw inkomen tussen € 19.645 en € 55.991 (schijf 2 en 3) uitkomt en de bijzondere beloning valt daarbinnen, dan betaalt u dus 42% over het bijzonder inkomen. Als er teveel belasting is ingehouden bijvoorbeeld 52% krijgt u geld terug. Als er te weinig belasting is ingehouden bijvoorbeeld 37% moet u bijbetalen.

Het beste antwoord

Voor bijzondere beloningen wordt er gewerkt met tabellen en niet met een belastingpercentage. Het is dus niet mogelijk een belastingpercentage te noemen.

Voor bijzondere beloningen zijn er speciale tabellen om de loonbelasting/premie volksverzekeringen te bepalen: de tabellen voor bijzondere beloningen. Er zijn witte en groene tabellen voor bijzondere beloningen.

Je kunt de tabellen downloaden op de website van de belastingdienst en via de juiste tabel de bedragen opzoeken.