Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gaat studiefinanciering omhoog als je naar hbo gaat?

Ik ga volgend jaar naar HBO en op het moment doe ik MBO. Nu is mijn vraag of ik kan verwachten of dit omhoog gaat of gelijk blijft of zelfs naar beneden gaat. In mijn situatie qua wonen en inkomsten van ouders veranderd niets.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
797

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je thuissituatie niet veranderd, zoals je zelf al zegt, dan krijg je niet meer studiefinanciering.

Wel begint je financiering opnieuw (mits je je MBO diploma hebt behaald) Voor de HBO periode krijg je opnieuw 4 jaar prestatie en studie financiering.

Concreet: Nee, je krijgt niet meer geld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt ervan af. De tarieven voor MBO zijn anders dan die voor HBO. Bijvoorbeeld: HBO heeft een hogere basisbeurs en uitwonendebeurs maar MBO heeft een hogere aanvullende beurs. Zelf kreeg ik minder studiefinanciering op het HBO dan op het MBO omdat de optelsom van uitwonend+aanvullend op het MBO hoger is dan op het HBO. Vraag me niet waarom, sommige dingen zijn onnavolgbaar.

Hier een link met de tarieven van 2011:

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/opleiding-en-beroep/62141-bedragen-studiefinanciering-2012.html

Ik laat het aan je internetvaardigheden over om de tarieven voor 2012 zelf op te zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding