Voor mijn afstudeeronderzoek heb ik een deelvraag waarvoor ik grotendeels 1 boek gebruik als bron. Hoe moet ik de bronvermelding hier doen?(voetnoot)

Dus wat moet ik onderin de voetnoot plaatsen, en waar moet ik de voetnoot in de tekst plaatsen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je vermeldt: titel van het boek, auteur, plaats en jaar van uitgifte én de betreffende pag. nummers. Dit komt onderaan de bladzijde te staan en in de tekst verwijs je ernaar met een cijfertje en een haakje.
Dit kun je voor elk stuk informatie uit dat boek doen, maar dan wel met vermelding van de bijbehorende pag. nummers. Dat is dus het enige wat steeds verandert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het makkelijkste is in Word voor de optie 'Voetnoot invoegen' te kiezen, achter de punt van je zin (één voetnoot per alinea is toch wel het minimale, als je andere bronnen gebruikt kun je ook midden in de tekst -maar nog steeds achter een zin- een extra voetnoot plaatsen). Als je deze optie kiest, gaat je cursor automatisch naar de voettekst en kun je daar je bron intypen.

Een bron ziet er vervolgens zo uit:

Prof. Dr. E. Somers, Inleiding tot het internationaal zeerecht , Mechelen: Kluwer 2004, p. 230-231.

De naam van het boek (inleiding tot het internationaal zeerecht) moet schuingedrukt, maar dat doet het hier niet.

Dus: auteur, titel + ondertitel (eventueel), plaats van uitgave: uitgever + datum, paginanummer.

Succes!