Werkgever kan een maand geen werk aanbieden omdat ze gaan verbouwen. Ik heb nu geen maand inkomen in die maand. Heb slechts nul uren contract......

Mag een werkgever dit zomaar doen? Ik val onder de horeca cao.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Dat hangt er van af of je al langer dan 6 maanden bij deze baas werkt. Als dat zo is, is je baas verplicht om je uit te betalen voor het gemiddelde aantal uren dat je in de afgelopen 3 maanden gewerkt hebt.
Dit heb ik geleerd door de antwoorden op onderstaande vraag door te lezen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Naar mijn idee is het zo dat wanneer je van de afgelopen 13 weken(3 maanden) minstens 8 weken vaste dagen heb gewerkt dat je recht heb op een vaste uren. Als je dan een keer ziek bent moet hij die periode ook gewoon betalen. Netzoals bij iemand met een pt of ft contract. Athans dit is zo in de detailhandel cao maar volgens mij een wettelijk recht wat je hebt als flexwerker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, omdat jij een nul-uren contract hebt kan dit. Je werkgever heeft een contract met jou op basis van 0 uren per maand. Dus als jij niet nodig bent kost het de werkgever niets, maar jij krijgt dus ook niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.
Zoals al genoemd ligt het aan je werkverleden. Ga langs bij het UWV en vraag eventueel een uitkering aan. Mocht je baas moeten betalen dan kunnen zij je dat ook vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij kan dit zomaar doen; ligt aan jouw getekende contract. En het zit zo qua "recht"; de afgelopen 3 jaar X aantal uren gewerkt? Minimaal aantal uren is dan een soort minimum uren overeenkomst. Nul uren contract komt dan pas te vervallen. Maar dit is lang niet altijd zo; nul uren is nul uren; niks meer of minder. Voor of na jou komt de volgende; dit kan dus ook na 2 1/2 jaar!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In aanvulling op de overige antwoorden moet je ook ff nakijken in je contract of er sprake is van wel of geen verschijningsplicht. Heb je de vrijheid om aan een oproep geen gehoor te geven of ben je verplicht om juist wel aan een oproep gehoor te geven. Dit maakt het verschil in wel of geen eventuele doorbetalingsverplichting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vriend had hetzelfde probleem, als je langer dan 6 maanden in dienst bent en loonstroken kunt overleggen geldt je loonstrook voor een contract ook bij een nul-uren. Je hebt immers gewerkt en kunt dat aantonen. Voor deze maand kun je gewoon ww aanvragen, let wel dat het 2 maanden kan duren eer je deze eventueel ontvangt.