Is academisch niveau hetzelfde als universitair?

Zou iemand mij dit uit kunnen leggen? Of een overzicht van mbo tot ...

Toegevoegd na 1 uur:
En wanneer spreek je van bachelor of master?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.6K

Het beste antwoord

Academisch is universitair niveau
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En meer valt er niet over te zeggen +

Andere antwoorden (1)

Antwoord op je vervolgvraag:

Bachelor of Master zijn verschillende fases van de universitaire studie. Bachelor is de eerste drie jaar van de studie en de Master is het laatste deel van de studie, meestal 1 jaar, soms 2 jaar (bijvoorbeeld bij technische studies, het kan ook nog langer duren, of 1,5 jaar)

Als iemand een Bachelor heeft gehaald heeft hij dus het eerste deel van een universitaire studie gedaan. In Nederland is het gebruikelijk om ook een Master te doen na de Bachelor, omdat vroeger de Bachelor en de Master samen gewoon een universitaire studie vormden.

Het Bachelor-Mastersysteem komt uit de VS. Daar is het wel gebruikelijker om na de Bachelor te stoppen met studeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bachelor hoeft niet perse op een universiteit, kan ook op HBO, en daarom bovendien niet perse 3 jarig.