Heb ik toestemming nodig van de gemeente om vavo te doen?

Ik zit momenteel vast op het mbo, en ik zou graag de vavo willen doen. Daarmee wil ik beginnen in het nieuwe schooljaar. Ik ben 18 jaar, dus meerderjarig. Heb ik alsnog toestemming nodig van de gemeente?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je bent 18 jaar en dus niet meer gebonden aan de schoolplicht. Het is wel jammer dat je jezelf niet voor februari hebt uitgeschreven, want dan heb je recht op je collegegeld ( tenminste bij HBO ).

Als je MBO opleiding dezelfde richting is als wat je later wilt doen is het aan te raden om je eerste jaar gewoon af te maken. Je kan alleen maar meer leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik doe op dit moment ict, en ik wil meer richting de psychologie/journalistiek/archeologie, dus dat sluit jammer genoeg niet echt aan, maar toch bedankt voor je antwoord!