krijg je voor de opleiding 'Grafisch ontwerper' studiefinanciering?

ik ben bijna klaar met mijn school en wil daar na een opleiding grafisch ontwerpen gaan doen nu vroeg ik me af of ik studiefinanciering voor die op leiding krijg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoogst waarschijnlijk wel, je moet dan wel 18 zijn, niveau maakt niet uit...

Je krijgt als het goed is voor 10 jaar studiefinanciering, als je een opleiding hebt gehaald binnen het aantal jaar +1 dacht ik, dan word dit geld omgezet in een gift. Doe je er langer over? Dan blijft het een lening en moet je het terugbetalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt volgens mij voor maximaal vier jaar stufi. Daarna moet je zelf dokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zo is het, roebaaan.
jc54
12 jaar geleden
En het maakt ook wel degelijk uit op welk niveau je studeert. Mijn dochter kreeg met haar 17 jaar studiefinanciering (HBO) en haar vriend pas op zijn 18 (MBO).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor het antwoord

Andere antwoorden (3)

Wanneer dit een HBO opleiding is (en dat is deze opleiding volgens mij) dan zal je zeker recht hebben op studiefinanciering!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn dochter van 18 op het mbo krijgt ook stufi.
Mijn schoonzoon heeft deze opleiding gevolgd in Boxtel. Dit was toen op MBO niveau. Hij kreeg studiefinanciering vanaf zijn 18 jaar.
12 jaar geleden
Ik denk dat het criterium is of de opleiding erkend is en 18 jaar (afhankelijk ook van nivo opleiding) Als je hieraan voldoet krijg je in het begin in elk geval studiefinanciering.