Hoe kan ik berekenen welk cijfer ik gemiddeld kom te staan als ik een 1 haal?

Ik ben namelijk best laat met leren ik sta toch een 6,1 dus ik dacht misschien kan ik ook wel gewoon niet leren.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5K
Erna55
6 jaar geleden
Ik zou zeker nog veel aandacht aan rekenen besteden, wanneer je niet weet hoeveel ( 6,1 + 1 ) : 2 Is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
Hm.. ik neem aan dat het huidige gemiddelde van de vraagsteller niet bestaat uit slechts één toets, wat jouw berekening wel impliceert. Bestaat het huidige gemiddelde uit een 5,1 en een 7,1 en komt daar nu een 1,0 bij, dan is het gemiddelde dus (5,1+7,1+1,0) / 3 = 4,4. Al een andere uitkomst dan (6,1+1) / 2.
Erna55
6 jaar geleden
@ woutlenderink : hoe heb je bereknd dat je nu een 6,1 staat ?

Het beste antwoord

Dat is afhankelijk van hoe het gemiddelde wordt berekend.

Als het nieuwe gemiddelde wordt berekend over het aantal dan afgelegde toetsen, maakt het aantal toetsen nogal een verschil.

Bij 12 toetsen gemiddeld een 6,1 en daarbij voor de dertiende toets een 1 levert een nieuw gemiddelde op van (12 x 6,1 + 1) / 13 = 5,71.

Bij 4 toetsen gemiddeld een 6,1 en daarbij voor de vijfde toets een 1 levert een nieuw gemiddelde op van (4 x 6,1 + 1) / 5 = 5,08.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het effect van die 1 op het gemiddelde cijfer is dus groter naarmate het aantal toetsen kleiner is.
Antoni