Welke bevoegdheid heeft een engels sprekende buitenlander nodig om in NL engelse les te geven?

Mijn man en ik willen weer in NL komen wonen. Ik ben Nederlandse en hij is Australiër. Hij is in Australie bevoegd leraar, maar niet in engels. Wij vroegen ons af wat voor een diploma's je in NL nodig hebt om bv. op een middelbare school engels te geven. Een TESOL diploma. Hoop dat iemand hier antwoord op weet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Er zijn meerdere hogescholen (HBO) in Nederland waar het mogelijk is om in deeltijd (dus naast eventueel werk) een lesbevoegdheid Engels te halen. Als voorbeeld staat hieronder een link naar een HBO in Arnhem. Daar vind je ook een "online quick scan" bij de toelatingseisen. Ook zijn er vrijstellingen mogelijk, maar die worden per geval bekeken. In het geval van je man zal hij waarschijnlijk vrijstellingen kunnen krijgen zowel voor zijn Engelstalige achtergrond als zijn onderwijskundige/pedagogische ervaring. In plaats van de vier jaar die voor de studie staat kan ik me zo voorstellen dat hij in één à twee jaar klaar kan zijn.

Bronnen:
http://www.han.nl/opleidingen/bachelor/ler...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100