wat betekend 'i'm going to college' in engels?

amerikanen zeggen vaak 'im going to college' of iets in die richting, dit wordt vaak vertaald als 'ik ga naar de universiteit' maar 't gebeurt zo vaak dat het lijkt alsof alle sterren/tv mensen naar de universiteit gaan.
waarmee kun je hun college vergelijken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Met 'college' wordt bedoeld de school na je middelbaar onderwijs, dus je kan het vergelijken met het MBO, HBO of universiteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het betekent dat ze naar school gaan, MBO HBO etc... Maar dit kunnen ze ook zeggen als ze er niks van snappen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
College is hogeschool in de USA, en dus niet college (in belgië).
Het is de studie die je na je 18 doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
collega staat gelijk aan mbo of hbo. dus is niet gelijk aan de universiteit in nl!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een aanvulling: Als ze zeggen dat ze naar 'college' gaan, gaan ze naar een school die bijna altijd 'university' in de naam heeft staan. Zoals gezegd duid dit alleen aan dat het gaat om vervolgonderwijs na de middelbare school (high school), het zegt niets over het niveau. In amerika is het dan ook veel belangrijker om op een school te komen met een goede reputatie en daar goede cijfers te halen.