Hoe heet dit afrekenensysteem waarin je contant geld in legt en zelf wisselt?

Onlangs ben ik in Kopenhagen geweest en bij het afrekenen moest ik het bedrag in een soort van een automatisch afreken bak neerleggen ( contant geld zowel munt als papier). Hij berekent automatisch hoeveel je terug krijgt. Nou ben ik benieuwd hoe zo'n afrekensysteem heet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Qrsimon Helaas niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik weet welke je bedoelt. Ik zag dit weekend zo'n apparaat bij Bakkerij Jan de Groot in Den Bosch (die van de Bossche Bollen). Ik vond een artikel over de automaat, maar helaas geen naam: http://www.dichtbij.nl/den-bosch/uitgaan-en-vrije-tijd/artikel/3047563/nieuw-betalingssysteem-jan-de-groot-veiliger-en-hygienischer.aspx Je kan natuurlijk altijd even gaan kijken en een Bossche Bol gaan eten ;-)

Antwoorden (1)

Het lijkt op een volautomatisch kassasysteem, in de toegevoegde youtube link is meer uitleg en de werking bij een andere bakker dan in genoemde reacties.