Is het waar dat de opleiding Onderwijsassistent gaat verdwijnen? En is hierin veel werk te vinden?

Ik wil me inschrijven voor de opleiding Onderwijsassistent, omdat ik er al jaren van droom dit te worden. Maar nu hoorde ik pas zeggen dat er bezuinigd gaat worden op het onderwijs en dat onderwijsassistenten dan te duur worden. Als gevolg zou dat kunnen hebben dat de opleiding verdwijnt. Dus vraag ik me af of het verstandig is om me hier voor in te schrijven, want ik heb er geen zin in dat de opleiding opeens stopt en zonder diploma of wat dan ook weer helemaal overnieuw moet beginnen. Of dat ik de opleiding gedaan heb en er is geen werk te vinden!

Ik ben benieuwd!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik kan me niet voorstellen dat de opleiding ineens verdwijnt. Mijn ex-leerling volgt dit jaar ook de opleiding en beseft dat hij moet doorstromen naar de PABO! Als onderwijs assisent ben je voornamelijk werkzaam in kleuterklassen of op speciaalbasisonderwijs. Je kunt altijd in de voor-tussen-naschoolse opvangwerken en doorstromen als teamleider van bovengenoemde instellingen. Het diploma dat je haalt geeft recht op doorstroming (mits je de toelatingseisen haalt) op welke HBO dan ook. Ik heb vroeger zelf ook zo'n soortgelijke opleiding gevolgd en heb er geen spijt van want ik ben letterlijk multi in zetbaar, kan in bovengenoemde instellingen werken, basisscholen en zelfs lesgeven op het VSO. Ik heb wel mijn PABO diploma gehaald en een onderwijsassisenten opleiding diploma....De vraag is of je kan en wil doorstromen naar het HBO. Als je geen HAVO diploma hebt is deze opleiding een stap in de richting. Werk is er altijd te vinden in de onderwijs en kindersector maar behoor jij tot de besten! Ben je bereid onderaan te beginnen en leer je het vak van opvoeding en didactiek vanaf de babies tot jongvolwassenen? succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100