Bestaat er een mogelijkheid om een premaster Engelse Taal en Cultuur in het buitenland te volgen?

Ik ben eigenlijk op zoek naar een combinatie van in het buitenland studeren en een schakelprogramma waarmee ik straks een master op een Nederlandse universiteit kan doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

In Vlaanderen kan je, als je een Professionele Bachelor hebt gevolgd, een schakeljaar volgen om een Master te behalen. Om toegelaten te worden tot dat schakeljaar moet je diploma gelijkgesteld worden door het Vlaams Ministerie voor Onderwijs.

Het kan ook zijn dat je reeds voldoende kwalificaties hebt behaald met je diploma (wat betekent dat het gelijkgesteld wordt als een Academische Bachelor in een richting die gelijkstaat aan de Bachelor Taal- en Letterkunde in België, waardoor je dan géén schakeljaar moet volgen, maar meteen kan doorstromen naar de Masteropleiding.

Die gelijkstelling kun je aanvragen via onderstaande link: http://www.ond.vlaanderen.be/naric/documentenwaarterecht/academischegelijkwaardigheiderkenning_buitenlandse_diplomas_hoger_onderwijs.htm

Nu, de studie die jij voor ogen hebt heet "Taal- en Letterkunde" en duurt (inclusief je schakeljaar) twee academiejaren. Na een Academische Bachelor duurt het overigens ook twee academiejaren!

De opleiding kan gevolgd worden aan:

- Vrije Universiteit Brussel (niet te verwarren met de hogescholen/universiteiten in Nederland waar je géén diploma nodig hebt om toegelaten te worden tot je bacheloropleiding)

- Universiteit Gent
- Universiteit Antwerpen
- Katholieke Universiteit Leuven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt. Eigenlijk niet het antwoord dat ik zocht, want met het buitenland bedoelde ik een Engelstalig land. In elk geval voor je uitgebreide antwoord.

Andere antwoorden (1)

www.ef.com daar kun je een cambridge examen afleggen