ik ga binnenkort het examen doen voor vmbo TL, kan iemand een paar vragen beantwoorden? (extra uitleg)

Wat krijg je ongeveer voor elk vak?
hoelang krijg je de tijd?
moet je voor je de examens ingaat echt je hele boek snappen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wordt dat jullie op school niet uitgelegd? Zo niet: VRAGEN op school dan! Zij zijn verplicht je goed voor te bereiden op het examen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vorig jaar examens gehad van TL en ik ben geslaagd, je hebt zeker genoeg tijd, de meeste waren altijd van te voren klaar, maar bij nederlands deed ik er het langst over. Je krijgt alle info van school, sites met oefen toetsen, tijden, en de stof die je goed moet leren,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke dan zou het wel moeten lukken, thankz

Het beste antwoord

Als het goed is is er op jouw school in de examenklas (of eventueel al in klas 3) een PTA uitgedeeld of in ieder geval beschikbaar (bijv. op de website van jouw school) Een PTA is het Programma van Toetsing en Afsluiting. Daarin staat wat er per vak wordt getoetst en wanneer. Bovendien zorgt de school ook voor informatie over de examens. Wanneer je wat hebt etc. Voor elk centraal examen heb je twee uur de tijd. Als je dyslectisch bent trouwens nog wat extra tijd.
De vakdocenten bereiden je voor op het examen, dat wil zeggen dat ze les geven maar ook vertellen welke thema's/hoofdstukken belangrijk zijn voor het examen.
Via de link hieronder zie je op welke datum je welk examen hebt. Maar dat is op jouw school ook wel bekend, op het jaarrooster bijvoorbeeld.

...Ik heb een beetje het idee dat je tot nu toe niet zo opgelet hebt op school en dat je opeens wakker wordt nu de laatste weken zijn ingegaan... Klopt? ;-)
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee valt wel mee sta alles boven 6.2 laagste is eco 6.2 maar heb daar alweer 7.7 voor gehaald ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha; heel goed! Maar ik bedoel vooral "niet zo goed opgelet" als het over examens en regels en lesstof gaat. Veel eindexamenkandidaten merken nu in februari opeens dat het al bijna zover is. Nog een week of vijf naar school en dan beginnen de examens al! Zet 'em op en vraag je teamleider of mentor maar eens naar dat PTA. of kijk op de site van je school.

Andere antwoorden (1)

Je hebt anderhalf uur voor een vak. De beoordeling is afhankelijk van de moeilijkheidsgraad en is voor elk vak anders.

Probeer wel om je boek te snappen. Je kunt overal info opvragen (bieb-internet) Dat geeft je zelfvertrouwen en maakt de slagingskans voor dat onderdeel een stuk groter.

Hieronder een rooster.
Alvast heel veel succes!

http://www.examen.nl/index.html?url=http%3A%2F/www.examen.nl/rooster/2012_1_vmbo_bb.html&h=3000&mw=0

Toegevoegd na 1 uur:
De vorige link was voor VMBO basis, hier een link naar VMBO-TL.
http://www.examenblad.nl/9336000/1/j9vvhinitagymgn_m7mvi0sgg8bampk_n11vga6k854m5p9/vga6k854m5p9
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw link is van basisberoepsgericht. Vraagsteller doet TL.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks, heb er een link bijgezet die verwijst naar TL.