Bij Oxford hoef je maar een moderne taal naast Engels te hebben. Kan je ook een cijfer van een vak weglaten?

Stel je hebt Frans en Nederlands. Kan je Frans dan niet weglaten als je cijfer niet zo hoog is? Want in principe heb je maar een moderne taal naast Engels nodig. En die taal is Nederlands. Dus dan heb je Engels en Nederlands.. Mag je je cijfer voor Frans dan weglaten? Ik snap wel dat je het vak moet volgen in Nederland maar moet je het cijfer ook doorgeven als je al genoeg cijfers hebt van vakken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is niet aan te raden een cijfer van een vak weg te laten. Ze willen waarschijnlijk al je vakken zien vooraleer je toegelaten word. Waarom zou je het risico willen lopen als ‘oneerlijk’ te worden beschouwd… het gaat bij Oxbridge vooral om je potentieel, ook al zijn je huidige studieresultaten belangrijk voor een indicatie dat je de studie aankunt. Oxford en Cambridge zijn echter niet de enige universiteiten die een kwalitatief hoogstaand onderwijs aanbieden. Het hangt van je studierichting af… Oh ja… als Frans belangrijk is in je gekozen studierichting zou ik naar een alternatief zoeken als ik jou was. Maar ik vermoed dat dit niet het geval is. Ik woon in het verenigd koninkrijk en net zoals alle landen heeft het land zijn sterke punten en zijn zwakke punten…

Marc
www.studeren.be
www.studyawayuk.co.uk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heeft weinig zin: je zal je (evt) wel kwalificeren, maar ze willen toch je hele lijst zien. Bovendien staat het altijd beter dat je een extra buitenlandse taal een beetje kent dan helemaal niks. In de UK vraagt men zich thans echt af of het noodzakelijk is dat Britten een andere taal leren, want iedereen spreekt Engels.

Mooi voorbeeld met BP olieramp: De Britse CEO staat in het gerecht t.o. amerikaanse rechters. Ze gebruiken allebei dezelfde woorden maar spreken een totaal andere taal.

Ik weet niet wat je wilt studeren, maar Oxbridge is niet zaligmakend. En zolang er nog op de BBC een specialist komt vertellen dat NL en Belgie geen geschiedenis kennen tav "tolerantie" (dit ivm mogelijk verbod op hoofddoekjes) zou ik maar heel erg VER van dat arrogante land wegblijven. Ze zitten gelukkig op een eiland!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Engeland is een prachtig land met ontzettend beleefde mensen! Dit spreek ik uit ervaring. Ik help op verschillende internationale evenementen en de engelse zijn veruit de beleefdste en aardigste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze dat niet zouden zijn, was die arrogantie helemaal niet te vreten. UK, na Zwitserland, het meest conservatieve land van Europa (entire country went bananas, because of a "hung "Parliament; de meeste landen worden geregeerd door een coalitie). Gelukkig is de vice half-Nederlander, maar die kreeg ook geen gehoor bv bij het vrij stichten van onderwijs (in NL al heel lang al heel gewoon). Als een duitse ingenieur iets ondeugdelijks maakt, is het ein Fehler. Als een britse ing. iets levert wat niet geheel goed werkt, dan heet het: tradition. De grootste traditie is het Koningshuis. De huidige koningin is wel door en door Duits! (Huis Saksen-Coburg-Gotha).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik keek vroeger alleen maar BBC! Als die zgn. specialist die uitlating had gedaan op ITV of Sky,... soit. Maar de meeste britten zien de BBC toch als waarheid. Maar dat benadrukt maar weer ens de britse naiviteit en arrogantie. Sindsdien is voor mij de BBC taboe. Alle presentatrices, die voornamelijk op een bank zitten, zitten daar vol opgemaakt met gekleurde nagels en stiletto heels. Een volslagen bubblehead als Christine Bleakely verdiende 900.000 pond/jaar voor een half uur tv/werkdag (The One Show); zijn zelfs vragen in het Parlement over gesteld. Heb nog eens geklaagd bij de BBC dat het geen pas gaf dat mevr. Bleakely volledig opgemaakt met kleurrijke nagels een arm Afrikaans land ging bezoeken (being glam in the bush), waarbij ik redeneerde dat 1 potje nagellak gelijk staat aan een week eten voor het hele dorp. Daar heb ik overigens wel antwoord op gehad (inderdaad: beleefd!). Neen, het is niet 1 schreeuwlelijk, maar die air zit door en door gebakken in den Brit!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet aan te raden een cijfer van een vak weg te laten. Ze willen waarschijnlijk al je vakken zien vooraleer je toegelaten word. Waarom zou je het risico willen lopen als 'oneerlijk' te worden beschouwd... het gaat bij Oxbridge vooral om je potentieel, ook al zijn je huidige studieresultaten belangrijk voor een indicatie dat je de studie aankunt. Oxford en Cambridge zijn echter niet de enige universiteiten die een kwalitatief hoogstaand onderwijs aanbieden. Het hangt van je studierichting af... Oh ja... als Frans belangrijk is in je gekozen studierichting zou ik naar een alternatief zoeken als ik jou was. Maar ik vermoed dat dit niet het geval is. Ik woon in het verenigd koninkrijk en net zoals alle landen heeft het land zijn sterke punten en zijn zwakke punten...