Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat word bedoelt met een school methode?

Ik ben voor mijn opleiding bezig met een portfolio en nu vragen ze van een bepaalde vraag een school methode te geven. Ik heb dus een thema over sluipwespen en de voortplanting en nu moet ik zegge welke school methode biologie voor jou gebruikt. Ik hoop genoeg uitleg te hebben gegeven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In jouw geval is de methode biologie: Biologie voor jou van Malmberg. Er zijn meer methoden, in bijgaande bron zie je een overzicht.

Hoewel methode zo synoniem lijkt aan de naam die de uitgever eraan geeft zit er wel een idee achter, een methodiek. Deze methodiek bepaalt op welke manier de kennis wordt overgedragen. In alle boeken van zo'n methodiek is die vorm hetzelfde.

Het is gebruikelijk dat scholen per vak andere methodieken gebruiken. De sectie bepaalt wat zij de beste methode vinden voor de kinderen. Voor alle leerjaren wordt dan zo'n methode gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daarmee wordt bedoeld welke serie onderwijsboeken door de school waar jij naartoe ging voor het vak biologie gebruikt zijn.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding