Hoe krijg ik meer motivatie om meer in te plannen voor school?

In het begin van mijn voortgezet onderwijs plande ik niet, dus dat betekende meer stress en lagere cijfers. Nu doe ik dat wel maar mijn ouders denken dat ik te weinig inplan, ikzelf denk dat ook want bv zaterdag is echt een rommelige dag, dan denk ik dat het tijd is om te beginnen en maak ik een planning maar dat heeft geen nut omdat de motivatie er niet voor is, ik wil graag gewoon goed elke dag werken met het gevoel dat ik het leuk vind maar hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Motivatie maken is lastig, in jouw geval zul je je op je cijfers moeten richten, die moeten nu jouw motivatie maken.

Verder: houd eens bij HOELANG iets heeft geduurd. Dus woordjes leren voor engels doe ik in 15 min, wiskunde huiswerk in 20 min. De volgende keer als je lekker zit te computeren kun je jezelf motiveren door te zeggen: kom op, ik maak wat lekkers klaar en neem drinken mee en ga even 15 min woordjes leren en 20 min wiskunde doen. Daarna de beloning van lekker computeren ZONDER huiswerk.

Als je niet weet hoelang je ergens mee bezig bent is het moeilijk om jezelf te motiveren, vaak denk je dat iets veel langer duurt dan dat het werkelijk is.

Maak weekplanningen, dus op 1 A4 alle zeven dagen van de week en print elke week een nieuw A4 uit voor de week die 7 dg later pas begint en vanaf die dag (een week dus ervoor) plan je al je huiswerk in.

Wiskunde moet af zijn op maandag? Dat doen je dan dus op vrijdag of zaterdag (altijd een dagje over houden voor onverwachte zaken). Engels proefwerk op woensdag? Leren verdeel je in 3 of 4 dagen, dus engels leren op vrijdag, op zondag en op dinsdag. Alles noteren en vooral tevreden zijn met jezelf als je dit doet en als je je eraan houdt en dan kun je jezelf weer belonen met iets anders doen terwijl niet je geweten roept dat je EIGENLIJK huiswerk moest gaan maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

mijn motivatie was altijd..de toekomst. denk aan de toekomst die je er mee krijgt en de ellende die je kan krijgen als je je school niet haalt/afmaakt.