Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben 17 jaar en heb mijn vmbo t opleiding en een niveau 2 diploma mbo. mag ik nu een tussen jaar nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je je eigen kostje bij elkaar krabbelt, lijkt me dat geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar je kan beter meteen verder gaan. Met mbo 2 zul je niet de leukste banen kunnen krijgen. En een tussenjaar... Je weet wat ze zeggen: van uitstel komt afstel

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

klopt allemaal, maar als ik jou was zou ik nog lekker even doorleren. De banen liggen op het moment helaas niet voor het oprapen. En kennis is nu eenmaal macht. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kan. Je bent niet meer leerplichtig, en je voldoet aan de kwalificatieplicht. Je bent dus niet meer verplicht om onderwijs te volgen, en bent dus vrij om je eigen pad te kiezen: werken, leren, of een combinatie daarvan. Dat mag je zelf invullen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat mag. Je hebt een startkwalificatie, dus ben je niet meer leerplichtig. Of het verstandig is om een "tussenjaar" te nemen weet ik niet. Wel als je bijvoorbeeld een jaar naar het buitenland wilt, of een andere belangrijke levenservaring wilt meemaken. Maar nu je nog in het ritme van leren zit kun je ook ervoor kiezen om verder te leren. Een niveau 4 opleiding kan natuurlijk ook, je hebt immers een TL-diploma.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je mag er een jaar tussen uit.

De leerplicht houdt in dat kinderen verplicht naar school moeten. Vanaf het moment dat uw kind 5 jaar is tot het einde van het schooljaar waarin uw kind 16 jaar wordt, is het op grond van de Leerplichtwet verplicht naar school te gaan .

Sinds 1 augustus 2007 geldt de kwalificatieplicht. De plicht houdt in dat jongeren zonder startkwalificatie tot hun achttiende verjaardag onderwijs moeten volgen. Een startkwalificatie is een diploma op havo-, vwo- of mbo-2 niveau. Tijdens de kwalificatieplicht gaat uw kind elke dag naar school of kiest hij voor de combinatie van leren en werken.

En jij voldoet aan de kwalificatieplicht.

Zie de bron voor meer informatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding