Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat bij een uitzendbureau intercedenten werken die hun best doen om mensen met de juiste capaciteiten te plaatsen bij werkgevers die hen zoeken, en bij het UWV werken personen die mensen dwingen om zelf uit te zoeken hoe ze weer aan het werk kunnen komen en welke plek voor hen geschikt zou kunnen zijn. Als je personeel zoekt kun je daarom beter een uitzendbureau inschakelen, want de kans dat je dan een gemotiveerde medewerker krijgt is aanzienlijk groter!
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bedoel je als werkgever?

UWV WERKbedrijf is het trefpunt voor werkzoekenden en werkgevers. Het WERKbedrijf biedt werkgevers informatie en voorzieningen bij het vinden van gekwalificeerd personeel. Werkzoekenden proberen wij binnen zes maanden op weg te helpen naar werk.

Uwv probeert mensen aan een baan te helpen die een uitkering hebben en vaak al lang thuis zitten.

Een uitzendbureau is een commerciele instelling.

Steeds meer mensen aan het werk, dat is de missie van UWV WERKbedrijf.
Steeds meer geld verdienen, dat is de missie van de meeste uitzendbureau's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Werkzoekenden proberen wij binnen zes maanden op weg te helpen naar werk." Heeft Momopoyolo een functie bij het Uwv c.q. zijn Werkbedrijf dat hij namens het Uwv spreekt?
Demisisie was/is : Werk boven inkomen.
De vragensteller doelt in zijn vraag echter op verschillen bij het zoeken en vinden van personeel door het Uwv en door een uitzendbureau.
Is het Uwv actief bij het zoeken van personeel (behalve voor zichzelf)?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, zij heeft geen functie bij het UWV,
zij leest dit op hun website.
https://www.werk.nl/werk_nl/werkbedrijf
Een uitzendbureau verhuurt mensen aan bedrijven. Het UWV probeert mensen aan een vaste baan te helpen.
13 jaar geleden
Het Uwv is niet op zoek om personeel te vinden, maar een uitzendbureau wel.