Waar kan je een klacht indienen over werken bij Albertheijn ?

Mijn dochter en heel veel andere kinderen moeten doorwerken zonder de overuren uitbetaald te krijgen.
Op internet heb ik ook heel veel klachten gelezen maar er wordt niks aan gedaan. Ook iemand die de bond in heeft geschakeld maar die doen er ook niks aan.
Ik had zelfs gelezen dat er meer dan 500 klachten binnen was gekomen maar er wordt niks aan gedaan.
Hier hoort toch wat aan gedaan te worden, wat kan ik als moeder hier aan doen.
Me dochter had ook al geklaagd bij de manager maar die zegt steeds ja is ook wel heel erg veel wat we jullie geven we gan denk ik wel minder geven we zien ook dat het veel te veel is.
Maar dat gaat nu al weken zo, mar er iets aan doen ho maar.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.6K
ronron1212
9 jaar geleden
Hoe weet je dat de vakbond niets doet? Hoe lang is het dat ze niet haar overuren betaald krijgt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk werkt ze dan ook meer uren dan een kind mag werken per dag. Misschien de arbeidsinspectie waarschuwen?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Albert Heijn he. Gewoon de telegraaf informeren. Daar kan AH slecht tegen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Krijgen ze de uren HELEMAAL niet betaald, of krijgen ze ze niet als OVERuren betaald ? Bij veel van dit soort werk is het heel normaal dat je een kwartiertje eerder begint (op eigen rekening) en een kwartiertje langer doorwerkt (op eigen rekening) , en dat overuren niet meer standaard na zessen of in het weekend gelden.
Bovendien is het maar een bijbaantje ; over de veertig uren in een week zullen ze zelden komen. Geloof niet dat de vakbond zich daar heel druk over maakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ontslag nemen. Dat is als kind de beste oplossing. Het geld wat je misloopt (circa 120 euro) moet je dan maar voor lief nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het je niet bevalt zoek je ander werk maar vind ik geen goede instelling. Vecht voor het recht samen met je kind, vlucht niet voor de problemen, prima dat u probeert ze op te lossen.
Heeft het AH-filiaal waar uw dochter werkt soms afspraken over een vulnorm? Dan gaat het niet om uren maar om het aantal colli dat gehaald moet worden.
Is deze afspraak er niet dan kan men niet verwachten dat men het accepteert dat gewerkte uren niet worden uitbetaald.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
De vulnorm is altijd 45 collo per uur geweest bij AH, dat was landelijk. Dat is lager dan bij de andere supermarkten en er is eigenlijk geen reden waarom je dat niet zou halen. (Dat was vroeger zo in ieder geval tot 2010) Het klopt inderdaad niet om maar te zeggen, zoek ander werk. Want elke baas, AH of Aldi of wie dan ook moet gewoon zijn mensen betalen waar je recht op hebt. Als een collega de vulnorm niet haalt, en jij moet daarom bijspringen en langer werken, dan moet AH dit betalen. En als het vaker gebeurd door diezelfde collega, dan moet AH het gesprek aan gaan met die collega, en niet de hele vulploeg daarvoor langer laten blijven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is normaal bij AH, ze hebben wel een telefoonnummer dat je kan bellen, voor AH medewerkers maar niemand neemt op. Ik was in mijn (korte) AH periode toevallig lid van CNV jongeren hierdoor had werd de werkrelatie niet prettig. Als ik voor iemand werkte die ziek was dan kreeg ik er niet voor betaald en die persoon kreeg op die manier wel betaald. Een tip bedrijven die klanten beduvelen doen niets anders met hun medewerkers.

Het beste antwoord

Dit is een bekend probleem dat al jaren speelt, en vooralsnog lijkt er weinig tot geen resultaat geboekt te worden. Natuurlijk heeft dit alles te maken met het feit dat we in de supermarkt primair met onze portemonnee kiezen, en altijd en overal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Als de consument de prijs die een artikel waard is niet betaalt, betaalt iemand anders hem.

Meestal zijn dat mensen in Verweggistan, waar we niet zo wakker van liggen, of dieren, of het milieu, maar inmiddels begint het zo dramatische vormen aan te nemen dat ook in eigen land de klappen vallen, en is het personeel alhier - en uiteraard nooit de directie - het haasje. Zeker als de werkeloosheid hoog is en de economie niet best, kun je je personeel aardig melken, persen en uitwringen omdat er altijd wel weer een ander zal staan springen om die baan.

Hert typische geval van Albert Heijn vind je ondermeer op de site van Supermacht.nl.
In het stuk uit de bron staat ook waar je terecht kunt met je klacht (supermarkt@bg.fnv.nl) om je aan te sluiten in de lange lange lange rij gedupeerden- maar meer kun je niet doen.

Er zijn meerdere redenen waardoor bedrijven als AH wegkomen met dit soort wangedrag : de leeftijd van de gemiddelde medewerker is zo laag (evenals zijn inkomen) dat lid worden van een vakbond nauwelijks een optie is, en het personeel wisselt vaak sneller dan de weekaanbieding.

Het enige dat je als moeder - en niet alleen als moeder maar als consument in het algemeen - kun doen, is je boodschappen halen in een andere winkel. Dat is de enige macht die je hebt als consument. Je moet echter wel vraagtekens hebben of het bij de concurrent wel zo veel beter geregeld is.....
Een andere macht die we hebben als consument is niet meer kiezen voor onze portemonnee, maar bewuste keuzes maken waarin niet de prijs maar andere waarden tellen. Dat is echter voor Nederland nog ettelijke bruggen te ver.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je bij deze vakbond wel de goede plaats hebt gevonden voor je klacht:
(FNV bondgenoten)