Valt de universiteit ook onder 'het hoger onderwijs'?

Of wordt daar alleen hbo mee bedoeld?

Het gaat om kamers waar bij staat Uitsluitend voor studenten uit het hoger onderwijs of mbo. Kan ik daar op reageren als ik studeer aan de universiteit?

Weet jij het antwoord?

/2500

"Hoger onderwijs" betekent HBO en WO. Ja dus.

Als het op die manier gevraagd wordt kun jij er juist wel op reageren. Ze bedoelen dan dat ze niet aan de lager geschoolden willen verhuren, dus aan jou wel !! Succes !

Hbo is hoger onderwijs. Wo is wetenschappelijk onderwijs is hoger dan HBO

Jazeker valt de Universiteit ook onder de noemer 'hoger onderwijs' Het verbaast mij eigenlijk dat jij daaraan twijfelt. Lijkt me heel erg logisch, toch? Voor zover ik het goed begrepen heb (en vul me gerust aan als ik onvolledig ben) vallen alle voltijdse dag-studies die aansluiten op het voltijds middelbaar onderwijs onder de noemer 'Hoger Onderwijs' Hoger Onderwijs daarentegen is geen absolute gelijke van universitair onderwijs. Men gebruikt dan vaak de term Hoger niet Universitair Onderwijs van het Korte of het Lange Type. Begrijp je het verschil? Allee hop... en ga nu maar snel studeren op dat kamertje ;-) Succes ermee!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100