Morgen nationale staking, gaat met trein naar school. Heb je een attest nodig om niet naar school te moeten gaan?

Morgen is in België een nationale staking gepland. Dit houdt in dat het openbaar vervoer ook plat ligt.
Het probleem is dan wel: Hoe raak ik op school? Antwoord: Niet.
Heb ik hiervoor een attest nodig, of iets in de agenda of iets anders dat ik maandag 30/01 niet op school kon raken door de nationale staking?
'k Hoop dat de vraag een beetje duidelijk is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de trein. Het is 30 km.
Powergen
12 jaar geleden
30 km fietsen kan je een uur over doen.. valt nog mee..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet er iemand het antwoord op de vraag?

Antwoorden (2)

Via de site www.delijn.be kun je zo'n attest uitprinten en dan de volgende dag meenemen naar school of werk en dit is dan voldoende. Ik heb dit laatst ook nog gedaan voor mijn werk.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik geloof dat je het meteen op de startpagina kan vinden waarschijnlijk onderin ergens. Maar ik zag dat je met de trein moet in plaats van de bus dus er zal vast zo’n attest op de site van NMBS te vinden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Morgen een telefoontje naar school, nadat je gecheckt hebt of de treinen echt niet rijden en dinsdag een briefje van je ouders mee naar school moet wel voldoende zijn, er zullen meer leerlingen en leraren niet op school verschijnen om deze reden.