De beste oplossing als ik mijn P in het 2e leerjaar niet haal?

In het 1e leerjaar van HBO-Rechten heb ik een aantal onvoldoendes gehaald door pers. omstandigheden thuis. Daarom kreeg ik geen BSA (bindend studie advies) en moet ik deze vakken in het 2e leerjaar halen. De pers. omstandigheden zijn nog niet helemaal van de baan maar het gaat al beter. Wat als ik de vakken uit het eerste jaar alsnog niet haal en ik een BSA krijg.

Ik weet dat je dan op een andere school opnieuw kan beginnen.Heb ik dan 2 jaar weggegooid of kan ik daar ook in de tweede beginnen en dat ik eigenlijk maar 1 jaar weggooi. Natuurlijk moet ik de dan niet behaalde vakken van het eerste jaar in het 2e jaar doen.

Of kan ik alleen maar een paar vrijstellingen krijgen, waardoor ik in twee jaar bijna niets doe, terwijl ik de opleiding z.s.m wil halen.

Zijn er nog andere oplossingen??

Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je door één studiepunt/vak je P niet zou halen, zou je nog naar de onderwijs commisie / raad van bestuur / decaan kunnen gaan. Echter wordt er wel vaak vereist dat je al ruim van te voren hebt aangegeven dat er problemen waren. (kan dus door andere persoonlijke omstandigheden). Waarschijnlijk wordt er dan wel van je verwacht om die omstandigheden goed uit te leggen zodat ze een beslissing kunnen maken. Ga in ieder geval langs je studieloopbaan begeleider om te vragen wat ze voor je kunnen betekenen. Maar het verschilt wel erg per school.