Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik sta op afstromen hoe kan ik duidelijk maken dat ik echt niet wil?

Ik sta dus op het punt om af te stromen. Ik wil niet, ik heb nauwelijks de kans gehad om mijn cijfers op te halen en het is nou geen advies meer. Ik vind het echt verschrikkelijk dat ik moet afstromen! Ik wil niet!! Bovendien zouden mijn ouders heel erg gaan flippen, en ik wil dan met m'n vriendinnen mee naar de stad (we moeten met havo wisselen van school) ik wil dus in de stad opnieuw beginnen in een andere klas. Ik weet zeker dat mijn ouders het niet toe zouden laten.

Wie weet tips om mijn ouders niet te laten flippen als ik afstroom (heb ze het nog steeds niet verteld na 1 week :$) en evt. tips om niet af te stromen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je moet je daar niet tegen verzetten!
Als je te slechte cijfers haalt voor die opleiding zal je later in je leven alsnog tegen de lamp lopen als je een baan hebt.
Als het nu te moeilijk is, is dat het later al helemaal.
Je moet iets gaan doen waar je je thuis in voelt.
Je vriendinnen kan je altijd nog bellen/sms/msn/twitter/facebook/ en mee afspreken!

Voor je ouders:
We hebben op de wereld ook mensen nodig die wat simpeler werk doen.
Het leven bestaat niet alleen maar uit een hoge opleiding maar vooral om jezelf gelukkig te voelen!!
Schoonmaker is wel een heel lage baan, maar dat heeft ook een hoop voordelen.
Zo heb je bijvoorbeeld veel minder verantwoordelijkheden dan als je bijvoorbeeld op een kantoor de hele dag zou zitten.
Als schoonmaker is de ergste fout die je kan maken dat je dingen overslaat, of schade aanricht aan het meubilair.
Op een kantoor is het al veel sneller dat je grote financiele schade maakt, en daar hoort een hogere verantwoordelijkheid bij.

Bekijk eerst rustig zelf welk werk je leuk lijkt, en ga daar met de volle 100% voor.
Kies niet een baan uit waar een te hoge moeilijke opleiding bij hoort! Dit ga je vroeg of laat niet redden.
De baan is minstens nog wel 2x zo moeilijk als je hele opleiding!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk, zo heb ik het nog niet gezien! Bedankt ;)

Andere antwoorden (2)

Nu niet op goeievraag zitten maar keihard leren. Je ouders kun je het maar beter vertellen, door het uitstellen zullen ze wel nog bozer worden dat je ze het niet gelijk verteld hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je afstromen omdat je niks gedaan hebt of omdat je het niet aan kunt. Als het 1e het geval is het 1e antw goed.
Maar als je het echt niet aan kunt op havo dan moeten je ouders dat respecteren. Meestal zeg ik als ik een slecht cijfer haal dat de toets heel moeilijk was, dat ie kort van tevoren was opgegeven of dat iedereen een onvoldoende had.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing