Hoe combineer ik de profielen NT en NG?

Ik kies voor de Tweede Fase het profiel NT, maar mijn decaan zei dat ik twee profielen aankan. Ik zit er dus over te denken om NG er extra bij te kiezen. Welke vakken moet ik extra kiezen bij NT om ook gelijk NG te hebben (of natuurlijk andersom)? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.4K

Het beste antwoord

De profielen NT en NG liggen erg dicht bij elkaar.
Het enige verschil is dat je bij NG wiskunde A kunt doen ipv wiskunde B, en dat je biologie hebt. Bij NT heb je geen biologie, maar wel natuurkunde.

Dit zijn dus de profielvakken:
NT: wiskunde B, natuurkunde, scheikunde
NG: wiskunde A of B, biologie, scheikunde.

Bij NT kan je als profielkeuzevakken informatica of biologie (of andere vakken die je school aanbied, zoals NLT)
Bij NG kan je als profielkeuzevakken natuurkunde of aardrijkskunde kiezen (of andere vakken die je school aanbied).

Dat is het enige verschil.

Misschien heb je hier wat aan. Dit is het profielenrooster van mijn school, dus het zal waarschijnlijk niet kloppen voor die van jou. Maar de profielvakken zijn hetzelfde, de profielkeuze vakken waarschijnlijk ook, al zal je misschien er andere vakken bij kunnen kiezen.
En de keuzevakken zijn waarschijnlijk helemaal anders.
Maar dit schept wel een beeld.

Profielen Vwo (12-1-12)

Gemeenschappelijk deel
Nederlands
Engels
2e moderne vreemde taal (Frans of Duits)
Maatschappijleer
Lichamelijke Opvoeding
CKV
ANW

Profielvakken
NT: Wiskunde B
Natuurkunde
Scheikunde

NG: Wiskunde A of B
Biologie
Scheikunde

Keuze profielvakken
Elk profiel kiest nog 1 verplicht profielvak

NT: informatica
biologie

NG: natuurkunde
aardrijkskunde

Verplicht keuzevak
Er wordt 1 keuzevak verplicht gekozen uit onderstaand schema.
NG en NT
Aardrijkskunde
Biologie (NT)
Economie
Filosofie
Informatica
Natuurkunde (NG)

Het is inderdaad handig om een dubbelprofiel te kiezen. Daar kan je later heel veel mee. Op bijna alle studies wordt je aangenomen als je NT en NG hebt gevolgd.

In jouw geval neem je dus NT, met als profielkeuzevak biologie. Dan heb je een dubbelprofiel.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je hebt het NT profiel nodig, met als keuze vak biologie, dan heb je NT en NG profiel (zeer handig)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NT en NG is bijna hetzelfde, zoals je zelf waarschijnlijk ook al weet.
Wil je deze 2 vakken combineren, dan moet je (als je NT kiest) biologie erbij kiezen.
Dan heb je namelijk natuurkunde (wat een verplicht keuzevak is bij NG en helemala verplicht bij NT) en biologie (wat een verplicht keuzevak is bij NG en verplicht keuzevak bij NT)

Toegevoegd na 41 seconden:
Oeps.. Ik bedoel "wil je deze twee profielen combineren"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurkunde is wel verplicht in Natuur&Techniek.
Bij Natuur&Gezondheid hoef je inderdaad niet perse natuurkunde te nemen, maar kan je ipv natuurkunde ook aardrijkskunde nemen.
Je krijgt dan biologie in je vakkenpakket.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn klas zijn er ook een paar die het combineren.
Als je wiskunde B wilt: N&T met biologie
Als je wiskunde A wilt: N&G met natuurkunde

Je kan het meeste opleidingen kiezen met wiskunde B.
Succes met kiezen