Ik word over een maand 18, wat moet ik allemaal regelen?

Ik zie door de bomen het bos niet meer, wat moet ik allemaal aanvragen? En vooral hoe moet ik dit allemaal aanvragen? Ben ik niet laat voor bijvoorbeeld een studentenov, ben 20 februari 18?

Weet jij het antwoord?

/2500

http://www.18ennu.nl/Home.html Hier kun je wel even kijken! Succes

zorgverzekering afsluiten, zorgtoeslag aanvragen, studiefinanciering of toelage scholieren aanvragen, bankrekening checken of je die mag houden of moet omzetten, Toegevoegd na 1 uur: studiefinanciering vraag je aan bij DUO, zorgtoeslag bij de belastingdienst, je bent wel wat laat voor de studiefinanciering, maar het kan nog wel, officieel hebben ze het het liefst dat je dat aanvraagt 3 maanden voor je 18e verjaardag. Je hebt nu waarschijnlijk een jongerenrekening bij de bank, dus als dat zo is moet je dat veranderen in een studenten- of priverekening. Voor je zorgverzekering kun je vergelijkingssites bezoeken.

Naast het antwoord van de vorige deelnemer, zou ik er bij het omzetten van je bankrekening op letten of en hoeveel je rood mag staan. Waarschijnlijk mag je dat met je huidige jongerenrekening niet en heb je het hopelijk ook niet gemist. Om veel problemen in de toekomst te voor komen raad ik je aan bij een nieuwe rekening aan te geven dat je niet rood wilt kunnen staan. Veel succes met verder alles regelen en een heel fijne 18e verjaardag! Ps een uitnodiging om te stemmen ontvang je als het goed is automatisch als de tijd daar is.

DUO raadplegen voor de ov-jaarkaart!!! Gratis reizen.

misschien kan je vanaf je 18e een studenten rekening aanvragen bij de bank. (ING heeft dat) die is in principe gratis. Dat kan je pas doen op je 18e, anders moeten je ouders meetekenen. Je bent wat aan de late kant voor de OV maar tegenwoordig gaat het wel wat vlotter. Je vraagt eerst een persoonlijke OV kaart aan bij OV chipkaart. Daarna kun je je studentenreisproduct aanvragen. Dit gaat allemaal digitaal. Het lijkt allemaal heel veel, maar het valt uiteindelijk wel mee hoor.

extra condooms je weet maar nooit... hahaha nee grapje ik zou voor je rijbewijs gaan sparen dat is wel slim. en een zorgverzekering afsluiten Alvast Gefeliciteerd!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100