strikt gezien.... geen enkele.

Als je als onderwijsinstituut niet erkend wordt kan je als privéschool onderwijs geven. je hoeft daarvoor zelfs geen docenten met een diploma in te huren, maar ze moeten wel een lesbevoegdheid hebben. Als privéschool moet je wel ingeschreven staan bij de KvK, maar iedereen kan zo beginnen hoor.

als je als onderwijsinstituut erkend wordt door de overheid krijg je ook subsidie en dan moet je wel aan enkele voorwaarden voldoen. Eventueel bij de bouw van scholen moet er een bouwvergunning aangevraagd worden. Daarna moet er alleen nog aan de brandweervoorschriften voldaan worden maar daarvoor is geen vergunning nodig.