Is het mogelijk om als 15 jarige een thuisstudie vwo tweede fase te volgen?

Ik ben chronisch ziek, heb een rugzakje en kan nauwelijks naar school. Ik zit nu in 4 vwo.
Mijn tempo is erg hoog en kan erg goed zelfstandig werken en plannen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dan is de enige oplossing de wereldschool,zeer goed onderwijs je doet alles via de pc en als je hulp nodig hebt kan je het vragen via de email, je kan alles en je eigen tempo doen,
het zit in lelystad en er zitten wereldwijd 25000 kinderen op,
het is heel toevallig dat ik het weet mijn zoon zit er ook op,
maar dit vanwege zijn sport en Laura het zeilmeisje ook,
ik hoop dat ik je hier mee een beetje heb geholpen vul maar in bij google wereldschool
heel veel sterkte,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien moet je eens langs je decaan gaan om te vragen wat er allemaal mogelijk is ;) Die kan je, als het goed is, alles precies vertellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de schoolinspectie daar toestemming voor moet geven. Maar ik denk dat het wel mogelijk is. Er bestaat hier leerplicht, geen schoolplicht (dacht ik ooit gehoord te hebben)
en dat betekent dus dat je wel verplicht bent om te leren maar niet om dat op school te doen
12 jaar geleden
Als een leerling door ziekte niet een gewone schoolloopbaan kan hebben, zijn er wel mogelijkheden om op een andere manier het diploma te halen. Je moet dit met je school bespreken. Het gaat dan om maatwerk en de inspectie moet toestemming geven.
Ga een gesprek aan met je mentor / directeur / decaan en vraag of ze dit voor je willen uitzoeken.
Succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor,kan best... ik heb ook mijn VWO via thuisstudie en staatsexamen gehaald :)

Wel zorgen dat je een goed ritme krijgt hoor, dus niet om 14:00 opstaan.