Kan ik een vergoeding krijgen voor boeken en schooluitgaven voor mijn kind, dat in het buitenland naar het voortgezet onderwijs gaat ?

In Nederland krijgen de scholen rechtstreeks een vergoeding van de overheid per kind. In het buitenland krijg ik ieder jaar een flinke rekening. Dat ik de reiskosten zelf moet betalen vind ik ok, want ik kies zelf voor die ver weg school. Maar die andere kosten mag de overheid wel vergoeden, want die zouden hier in Nederland ook gemaakt worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

ik gok zomaar dat je ook op die andere zaken geen recht hebt omdat je -zoals je zelf aangeeft- er zelf voor kiest om je kind naar een buitenlandse school te sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een kind op een middelbare school in het buitenland ontvangen ouders geen tegemoed koming. Je kan wel proberen om in het land waar de school is vergoeding te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je hiervoor een aanvraag doen bij externe studiefondsen. Ieder fonds hanteert zijn eigen criterea en voorwaarden dus het is wel even zoeken. Maar in de bieb kun je het fondsenboek lenen daar staan alle fondsen in die vergoedingen kunnen verstrekken. Of kijk ook eens op de website www.studerendemoeders.nl daar is een lijst te vinden van studiefondsen, misschien staat daar ook wel een geschikte tussen. En anders zou ik gewoon eens bellen naar het ministerie van OCW.