Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een vergoeding krijgen voor boeken en schooluitgaven voor mijn kind, dat in het buitenland naar het voortgezet onderwijs gaat ?

In Nederland krijgen de scholen rechtstreeks een vergoeding van de overheid per kind. In het buitenland krijg ik ieder jaar een flinke rekening. Dat ik de reiskosten zelf moet betalen vind ik ok, want ik kies zelf voor die ver weg school. Maar die andere kosten mag de overheid wel vergoeden, want die zouden hier in Nederland ook gemaakt worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

ik gok zomaar dat je ook op die andere zaken geen recht hebt omdat je -zoals je zelf aangeeft- er zelf voor kiest om je kind naar een buitenlandse school te sturen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een kind op een middelbare school in het buitenland ontvangen ouders geen tegemoed koming. Je kan wel proberen om in het land waar de school is vergoeding te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je hiervoor een aanvraag doen bij externe studiefondsen. Ieder fonds hanteert zijn eigen criterea en voorwaarden dus het is wel even zoeken. Maar in de bieb kun je het fondsenboek lenen daar staan alle fondsen in die vergoedingen kunnen verstrekken. Of kijk ook eens op de website www.studerendemoeders.nl daar is een lijst te vinden van studiefondsen, misschien staat daar ook wel een geschikte tussen. En anders zou ik gewoon eens bellen naar het ministerie van OCW.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding