Ik zit op havo en wil advocaat worden. Kan ik dan eerst 1 jaar hbo doen en mijn propedeuse halen en dan verder gaan op het WO met een rechtenstudie?

Of is dit niet mogelijk? laat het me weten!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

In principe geeft iedere hbo-propedeuse toegang tot de universiteit. Sommige bacheloropleidingen kennen echter bepaalde ingangseisen. Neem contact op met de opleiding voor meer informatie over deze ingangseisen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook de HBO opleiding helemaal volgen en je Bachelor halen. En dan naar de universiteit om daar je Bachelor en Master te halen. Er zijn sommige HBO instellingen (oa. HAN) die voor de beste studenten een Bachelor op universitair niveau aanbieden.