Heb je nog wel vrije tijd over als je gymnasium gaat doen?

Ik wil heel graag gymnasium gaan doen en volgens mijn juf kan ik dat ook. Het enige probleem is nog dat mijn ouders denken dat je helemaal geen vrije tijd overhoud en alleen maar met huiswerk bezig bent. Ik heb ook nog talentlessen gevolgd voor gymnasium en ik vond het echt super tof. Maar ja ik twijfel dan ook nog wel een beetje tussen VWO of Gymnasium.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ik zeg dit uit ervaring; als je echt zo een hoog niveau aan kan volgens je juf dan zou je die huiswerk in een normale tijd af moeten hebben dus max 3 uur (vooral als je boekverslagen moet maken)

Ik doe zelf havo vwo 1 en het lukt me redelijk goed op de eerst dag was het behoorlijk veel maar de dagen erna heb je soms maar een ding van 10 minuten en soms helemaal niks

Dus het zou je zeker moeten lukken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je bent niet alleen maar bezig met je huiswerk!
Op dit moment zit ik in VWO 4, en Grieks en Latijn komen niet bij de andere lessen maar in plaats van.
Zo heb ik minder Nederlands, Wiskunde enz.

Op het Gymnasium krijg ik voor mijn gevoel ook veel meer tijd om mijn huiswerk in de les af te maken.

Erbij voetbal ik ook nog 4 keer per week en nog steeds heb ik geen tijd te kort (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het gymnasium iets zwaarder is dan atheneum kan ik beamen. Als je het aankan is het gymnasium heel erg goed voor je ontwikkeling en een opleiding waar je nog je hele leven wat aan zult hebben. En je hebt echt nog wel vrije tijd over als je gymnasium gaat doen hoor. Geloof me, ik heb het zelf gedaan en ik was echt geen hoogvlieger. Maar ik had wel degelijk nog tijd voor hobby's en vrienden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit nu zelf in 1 gym mij gaat dat prima af met het huiswerk als je ongeveer 2 uur per dag aan je hw zit komt alles helemaal goed (bij mij dan) wat ook verstandig is is plannen en voiruitwerken, als je het echt niet gaat redden met je hw ga dan naar hw begeleiding dat is ook heel handig
(hw = huiswerk)