Pabo is de opleiding om les te geven aan kinderen tot groep 8.
Sph is de opleiding om op een groep te werken: gehandicapten, delinquenten, verslaafden, moeilijk opvoedbare kinderen.
Toevoeging: mwd is de opleiding om maatschappelijk werkster te worden, 1 op 1 met een client dus.
Ze zijn wel allemaal op hbo niveau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PABO is de opleiding tot leerkracht in basisonderwijs=pedagogische academie voor het basisonderwijs. SPH is een opleiding die zich richt op instellingswerk, maatschappelijk werk. Het begeleiden van jongeren in opvangplaatsen, creche. =Sociaal Pedagogische hulpverlening
Beiden pedagogisch werk, beiden HBO. De een voor leerkracht de ander voor hulpverlener of leider in een instelling.