Pro-Contra: Studieboeken opleiding hogeschool verkopen of niet?

Ik studeer Sociaal Werk aan de hogeschool Gent in Gent. Ik zit in het tweede jaar en ben nu aan het twijfelen of ik mijn studieboeken van vorig jaar zou verkopen. Enerzijds zou ik er wel wat aan hebben om ze later tijdens mijn beroepspraktijk te gebruiken (weliswaar de éne al meer dan de andere). Anderzijds zou het me wel weer wat zakgeld opleveren. Wat denken jullie? Verkochten jullie je studieboeken gebruikt tijdens je opleiding of houden de meeste studenten deze? (heel wat studiegenoten verkopen ze aan diegene die een jaar vroeger zitten, terwijl andere ze ook houden..)

Weet jij het antwoord?

/2500

Zelf heb ik mijn studieboeken allemaal gehouden. Dit met het oog op later referentiemateriaal te hebben. Je hebt de inhoud dan wel geleerd, maar als je over 4 jaar weer wil weten hoe dit of dat zat, kost het je vrij veel moeite om de info terug te vinden als je de boeken niet meer hebt.

Uit ervaring weet ik dat je spijt hebt als je ze wegdoet. Als je in dit vak blijft werken wil je later graag iets opzoeken. Dan moet je opnieuw boeken kopen. Voordeel is wel dat je dan een boek naar je keuze kunt aanschaffen en als het vak aan veranderingen onderhevig is heb je een up-to-date boek.

Verkopen, de kans dat de stof die je het eerste jaar geleerd hebt, later terug komt in de studie, is heel groot. En waarschijnlijk kan je het ook terug vinden in de naslag werken die je later verzameld. Daarbij heb je altijd google nog.. En studie materiaal verouderd heel snel. Dan kan je ze beter verkopen want anders moet je ze op den duur weg gooien

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100