Wat zijn de toelatingsvoorwaarden om aan Harvard te gaan studeren?

Ik zou graag aan Harvard psychologie gaan studeren, omdat ik eigenlijk graag psychologie wil studeren en gewoon ervaringen wil opdoen in het buitenland. Ik wil weten wat de toelatingsvoorwaarden zijn en hoeveel het kost. Iedereen die ervaring heeft met in het buitenland studeren die mij ook kan helpen met de praktische regeling mag het ook zeggen, want daar weet ik ook niets van af ! Allesinds al bedankt voor het luisteren. Vriendelijke groetjes

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Fantastisch dat er is gekozen voor psychologie! Het is een zeer boeiend vak.

Over de toelatingseisen qua intelligentie is zeer weinig bekend, het is in ieder geval zeker dat er perfect Engels gesproken moet worden. Studenten met een Cambridge-diploma en/of studenten die op een internationale school hebben gestudeerd worden dikwijls vaker gekozen dan studenten die de bovengenoemde zaken niet achterwege hebben. Een tweede factor is invloed en bezit, Harvard kost immers een fortuin. Je zal kunnen rekenen op een ton aan dollars.

Als je uiteindelijk bent toegelaten op Harvard, dan zul je hoogstwaarschijnlijk gemakkelijk aan een studievisum moeten komen. Echter heeft het genoemde visum wel beperkingen; het is bijvoorbeeld niet toegestaan dat er wordt gewerkt, dacht ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn verschillende soorten visa.
Een Green Card is wat je nodig hebt om in de Verenigde Staten te werken en die krijg je dus niet "zomaar". Word je betrapt op werken zonder Green Card, word je het land uit gezet.
Je kunt op een 'toeristenvisum' binnenkomen en als ik het goed heb is er ook nog een "studie"-visum. Dit laatste weet ik dus niet zeker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Allesinds al bedankt voor jullie uitleg, ik heb er veel aan. Maar hoeveel zou het exact zijn dat er zou moeten betaald worden? En is het zeer onwaarschijnlijk dat ik toegelaten wordt? Momenteel studeer ik in België in het ASO in humane wetenschappen. Ik ben hier vrij goed in . En hoe verloop dat daar? En 12345danNL wat bedoel je et goed engels kunnen? dank je om toch al deze info te geven, ik ben er veel mee !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Na hun afstuderen zijn Amerikaanse studenten vele jaren bezig met het afbetalen van de studiekosten die zeker rond de 100.000.US.dollar kunnen belopen.
Of je toegelaten wordt? twijfelachtig, is afhankelijk van geld en connecties en in jouw geval ook van je kennis van het Amerikaanse Engels. Met Brits Engels kom je minder ver, maar zou je dat perfect spreken, is dat probleem kleiner. Vergis je niet, er zijn duidelijk verschillen tussen Amerikaans Engels en Brits Engels.