Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen aan een partner die blijft studeren?

Hallo iedereen,

Ik ben ten einde raad wat betreft mijn vriend en zijn studiekeuzes. We wonen sinds 6 maanden samen na een eigen huisje te hebben gekocht. Hij is 28 jaar en ik word 29 in februari. Hij werkt echter als boekhouder en ik ben zelf verpleegkundige. We hadden besproken om rond de leeftijd van 30 jaar te starten om aan kinderen te beginnen. Echter staat hij daar nu sceptisch tegenover... Omdat hij nog wilt studeren.

Hij heeft 1 diploma: postgraduaat accountancy. In juni dit jaar rond hij zijn bachelor accountancy af (tweede diploma). Hij wenst nog een master handelswetenschappen te halen en een bachelor fiscaliteit. Dus hij studeert minstens nog 5 jaar.

Ik had aangegeven dat ik het niet zie zitten om dit te combineren met kinderen... En dat ik niet meer wil wachten tot ik 34-35 jaar ben om aan kinderen te beginnen. Hij vindt dat een egoïstisch keuze van mij. Echter vind ik zijn keuze om nog meer dan 5 jaar te gaan studeren zonder overleg met mijn ook egoïstisch?

Ik ben ten einde raad en weet niet meer hoe ik deze situatie dien aan te pakken. Heeft er iemand tips?
Heel erg bedankt,
Eefje

3 maanden geleden
752
Castle
3 maanden geleden
Bij een gijzeling waarbij er geen overeenkomst is zal een gijzelonderhandelaar kijken naar het 'beste alternatief zonder overeenkomst'. Zo kan het soms ook lijken in een relatie. Dit moet je zelf doen. Als je vriend niet van wijken wilt en geen tussenweg mogelijk is dan moet je kijken naar wat jij denkt dat het beste voor jouw is. Blijf je bij hem en krijg je laat of zelfs geen kinderen dan ga je hem dit kwalijk nemen. Ga je van hem af dan zal het een tijd duren voor een nieuwe geschikte partner te vinden waarmee je kinderen kan krijgen (of niet). Schijf voor jezelf de voor- en nadelen op en maak een afweging. Vanuit hier zien we een klein beetje tekst en kennen we je verder niet.