Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Pro-Contra: Studieboeken opleiding hogeschool verkopen of niet?

Ik studeer Sociaal Werk aan de hogeschool Gent in Gent. Ik zit in het tweede jaar en ben nu aan het twijfelen of ik mijn studieboeken van vorig jaar zou verkopen. Enerzijds zou ik er wel wat aan hebben om ze later tijdens mijn beroepspraktijk te gebruiken (weliswaar de éne al meer dan de andere). Anderzijds zou het me wel weer wat zakgeld opleveren. Wat denken jullie? Verkochten jullie je studieboeken gebruikt tijdens je opleiding of houden de meeste studenten deze? (heel wat studiegenoten verkopen ze aan diegene die een jaar vroeger zitten, terwijl andere ze ook houden..)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Zelf heb ik mijn studieboeken allemaal gehouden. Dit met het oog op later referentiemateriaal te hebben. Je hebt de inhoud dan wel geleerd, maar als je over 4 jaar weer wil weten hoe dit of dat zat, kost het je vrij veel moeite om de info terug te vinden als je de boeken niet meer hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat je spijt hebt als je ze wegdoet. Als je in dit vak blijft werken wil je later graag iets opzoeken. Dan moet je opnieuw boeken kopen. Voordeel is wel dat je dan een boek naar je keuze kunt aanschaffen en als het vak aan veranderingen onderhevig is heb je een up-to-date boek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verkopen, de kans dat de stof die je het eerste jaar geleerd hebt, later terug komt in de studie, is heel groot.
En waarschijnlijk kan je het ook terug vinden in de naslag werken die je later verzameld.
Daarbij heb je altijd google nog..
En studie materiaal verouderd heel snel.
Dan kan je ze beter verkopen want anders moet je ze op den duur weg gooien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat dat is jouw mening.... Ik heb er spijt van dat ik ze toen niet verkocht heb.... Heb ze laatst allemaal weg gegooit. Stonden alleen maar stof te verzamelen. Ik denk in de 10 jaar dAt ik de boeken had max 2 keer iets heb op gezocht. Anders kwam ik met nieuwere vakliteratuur en google veel beter uit de voeten....
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing