Kan ik dus veel leren uit een stage?

Hey

Ik moet binnenkort een stage lopen van +-6 weken en ik zal moeten fungeren als een administratieve medewerker .Dus ik moet gewoon de simpele dingen doen waarbij ik eigenlijk niet veel zal bijleren (denk ik)
Ik dacht ipv die stage te volgen een opleiding te volgen die me meer zou bijleren dan die stage.

En ik vroeg me af wat ik het beste zou kunnen doen.

Kan ik dus veel leren uit een stage?

niveau: 1ste graad hoger onderwijs(Be)

stageplaats: boekhoudafdeling van een onderneming / boekhoudkantoor

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Een stage leert je niet alleen het werk wat je moet doen, maar vooral ook hoe een bedrijf werkt en dat kun je nergens anders leren. Dus ja, ik denk dat je heel veel zult leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe het is om een hele dag te moeten werken ipv in de klas zitten. Het is echt een nuttige ervaring!
Mijn ervaring is dat je meer leert van stage dan school. In korte tijd doe je veel ervaring op. Leren samenwerken met collega's, hoe een bedrijf werk en natuurlijk over de werkzaamheden die je gaat doen. Het is meestal een hele leuke en leerzame tijd. En ook al is het zes weken in die weken doe je veel kennis op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gebeurt wel dat een stage niet oplevert wat ervan werd verwacht. Dat is sneu.

Om dat te voorkomen is het goed voorafgaande aan de stage een gesprek te hebben met uw stagebegeleider. En te bespreken wat er wederzijds wordt verwacht.

Van u wordt dan verwacht dat u helder hebt wat u verwacht te leren en wilt gaan doen aan werkzaamheden.
Het kan zijn dat u dingen wilt die de stagebegeleider niet gepland had. Vaak is hiervoor een oplossing mogelijk.

Zo'n overleg is niet alleen handig maar ook een nuttige ervaring voor later. Bijvoorbeeld bij het solliciteren.

Succes!