Ja dat kan.

Het systeem dat wij hier hebben van Universiteiten en HBO instellingen is vrij uniek in de wereld. Op de meeste plekken is er geen onderscheidt tussen. Sterker nog: Er zijn bv in Australie, universiteiten waar je automonteur kan worden.

DUs: Ja, je kan in de USA op bepaalde Universities en college's toegelaten worden met een HAVO diploma. Dit zijn niet meteen MIT of Harvard natuurlijk. Zorg ervoor dat je de diploma's die je hebt laat vertalen naar het Engels. Ga ook naar de NUFFIC site en bekijk dit document: http://www.nuffic.nl/international-organisations/docs/publications/Gradingsystems.pdf wat heel nuttig is als jouw aanmelding bij een USA insituut beoordeeld wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Alleen naar een High school; niet naar een universiteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt in Nederland niet naar de universiteit met een havo-diploma, waarom zou je dat wel in Amerika wel kunnen? Zoals je in Nederland wél naar de hoge school kunt met een havo-diploma, zo is het ook mogelijk om naar een "high school" te kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat Amerika een heel ander school systeem heeft. Het grootste verschil is dat er geen staats examens zijn, hierdoor zijn de niveau verschillen erg groot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fout. Een High school is een middelbare school waar je, als je er af komt, hooguit HAVO-VWO-niveau hebt.
Je kunt wel naar de university' want ze kennen niet een apart hbo systeem dus je zult eerst een bachelor diploma krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk van wel; in de US ((en heel veel andere landen) hebben ze geen HBO nivo. Beide nivo's (HBO en Uni) zitten daar op een instituut. Daarom lijkt me dit geen enkel probleem