Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik mijn ingeroosterde uren afwerken?

Ik werk in de horeca en zit nog in mijn proeftijd van 1 maand. Ik wil graag mijn onstlag indienen alleen ik sta al ingepland voor de komende maand. Moet ik mijn uren dan nog afwerken of kan ik meteen stoppen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee. Je hoeft de ingeroosterde maand niet te werken. In de proeftijd kun je per direct ontslag nemen.

Uit Bron:
---Mag ik in proeftijd ontslagen worden of zelf ontslag nemen?
Ja, dat mag. Tijdens de proeftijd mag uw arbeidsovereenkomst direct opgezegd worden. Zowel door u als door uw werkgever. En de regels die gelden bij ontslag hoeven bij een ontslag in de proeftijd niet nageleefd te worden. Zo is er geen opzegtermijn, is een ontslagvergunning niet nodig en hoeft er niet schriftelijk te worden opgezegd. -----
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het echt niets is of niet gaat zou ik stoppen. Je kunt ook proberen de maand vol te maken. Werkzaamheden die misschien in het begin heel pittig zijn kunnen na een tijdje misschien meevallen. Vraag maar om je heen aan mensen. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja ik werk er nu ook al een tijdje en ik vind het ook niet leuker worden. (mijn contract is pas later gemaakt vandaar dat ik nog in de proeftijd zit) Bedankt

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding