wat kan ik nu het beste doen met school?

ik zit nu 1 jaar en paar maand op een MBO school. in de begin van de opleiding kreeg je te horen dat je eind februari klaar bent als je bij loopt met alle werk en stage.

Nou hebben we vorige week op school te horen gekregen dat de deadline voor het inleveren van je portfolio 22 januari is en dat je dan 3 februari je diploma kan krijgen. dat is dus ongeveer 1 maand en 1 week van te voren dat je dat te horen krijgt.

maar dat kan nu dus niemand redden omdat: 3 toetsen zijn verschoven omdat de leraar of geen tijd meer had om de toets af te nemen/ geen lokaal meer was of omdat de leraar te vaak ziek was. en we hebben de toetsen daardoor ook later en dat past allemaal niet in de planning.

Dat is dus allemaal de schuld vd school/leraren.

en mijn docent die op mijn stage moet komen om alles af te tekenen die kan pas de 26ste komen terwijl je de 22ste al je portfolio moet hebben ingeleverd en ze zegt dat ze geen tijd heeft om eerder te komen.

Als je je portfolio dan niet inlevert dan kun je pas in april slagen.. ik vind dit dus echt niet leuk.

wat moet ik hiermee doen? of kan ik hier niks aan doen?

(ik loop met stage en met school bij en heb geen achterstand ofzo)

Bvd voor alle reacties!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
D66 Stemmen! En hopen dat meer mensen dat doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof niet dat gv voor dit soort vragen is. Jij vraagt advies maar dit is een site voor kennisvermeerdering
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een afspraak met je mentor of studiebegeleider of eventueel de directie en leg daar je vragen voot

Antwoorden (2)

Probeer het bij mentor / mentrix, of schoolleiding...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stuur een officiële brief naar de examencommissie (vast te vinden in jouw studiegids of programma van toetsing en afsluiting) en leg uit wat er mis is gegaan buiten jouw schuld om. Protesteer tegen de onbillijke termijn en vraag om aanpassing van de deadline en noem de voor jou haalbare datum. Verzoek om onmiddellijke behandeling en geef je 06nummer in de brief.