Probleempje op school

Ik zit in het laatste jaar van mijn opleiding. Hiervoor heb ik het eerste half jaar een afstudeer project gedaan, en het tweede half jaar (nu dus) een afstudeer stage.
Een aantal weken geleden kreeg ik een mailtje van de leraar. "12 mei is de eindpresentatie, als dit problemen oplevert horen we dit graag zo snel mogelijk."
Hierop heb ik geantwoord dat ik het liever 13 mei heb, omdat ik anders binnen 2 weken 8x een reis van 3,5 uur moet maken.
Nu krijg ik, 4 weken later, een mailtje van de leraar met het presentatie schema, met de datum 12 mei!
Hierop heb ik terug gestuurd dat ik aan heb gegeven dat dit voor mij problemen opleverde en het liever de 13e wou, en nu krijg ik terug dat het al zo is ingedeeld en niet meer veranderd kan worden. Wat moet ik doen?????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Gewoon op de 12e je presentatie houden, er zit weinig anders op en zeg nu eerlijk, is er heel veel verschil tussen 12 of 13 mei?
Denk maar zo: na de 12e ben je ervan af, een dag minder in de zenuwen, een dagje extra vakantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij begrijp je het niet helemaal, het probleem is dat ik woensdag de 11e 3.5 uur terug naar huis moet, donderdag 3.5 uur weer naar stage, vrijdag 3.5 uur naar huis, zondag 3.5 naar stage, woensdag 3.5 naar huis, donderdag 3.5 naar stage, en vrijdag wéér 3.5 naar huis, hiervoor hebben de leraren toch ook wel een beetje begrip? En als ik al aangegeven heb dat ik het liever de 13e heb, dan moeten ze dit toch sowieso meenemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik begrijp het wel, 't is vervelend, maar je zult er weinig tegen kunnen doen.
De datum staat nu vast, indien je deze wilt veranderen moet je eerst weten: Wil ik mijn gelijk halen? Of kan ik absoluut niet op 12 mei en MOET het op 13 mei.

In jou positie zou ik zelf het volgende doen.
Veranderen kan niet meer, ik kan me er wel tegen verzetten maar dit heeft weinig nut (tenzij je het hogerop zoekt). Hiermee breng ik mezelf alleen maar in een negatieve stemming en het gaat waarschijnlijk mijn eindpresentatie negatief beïnvloeden. Je moet nu 8x een reis van 3,5 uur maken, helemaal top, die tijd ga ik gebruiken om mij voor te bereiden op de presentatie.

Als je ooit nog zo'n mailtje krijgt, gebruik dan niet het woord "liever" met een niet zo sterke reden als reistijd. Begin je mail met een positieve benoeming en formuleer je stelling positief.
Daarnaast is het altijd goed een reminder te sturen een paar dagen na je eerste mail met de vraag of het gelukt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Directie school bellen. Situatie uitleggen en hen verzoeken om alsnog de afspraak te verplaatsen.