Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zou je kunnen zien aan de winst- en verliesrekening (resultatenrekening) van een bedrijf, dat het een handelsbedrijf is?

Ik ben met een magazine bezig voor een autobeheer bedrijf, als opdracht voor mijn opleiding, deze vraag wil ik in een van mijn columns verwerken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
813
ronron1212
11 jaar geleden
heerlijk huiswerk echt iets dat je zelf moet maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de hulp Ron, maar het huiswerk tijdperk ben ik onderhand voorbij. Als je niet weet waar het over gaat doe dan liever helemaal geen moeite.
ronron1212
11 jaar geleden
Als ik niet weet waar het over gaat? dit schrijf je "als opdracht voor mijn opleiding"

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij een handelsonderneming kom je aan de 'kostenkant' van de resultatenrekeningen rekeningen tegen als 'inkoopwaarde van de omzet' (of een soortgelijke naam). Het wezenlijke van een handelsonderneming is namelijk dat zij producten inkoopt en zonder (noemenswaardige) veranderingen verkoopt.

Bij een productiebedrijf heb je die rekening niet. De om te zetten producten van zo'n bedrijf wordt immers niet ingekocht maar door 'vormverandering' tot 'gereed product' gemaakt met behulp van grond- en hulpstoffen.
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor dit antwoord!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding