Studeren op het Hbo met Dyscalculie. HBO studies zonder rekenen en wiskunde?

Na mijn MBO 4 te hebben afgerond en even werkzaam te zijn geweest, wil ik verder studeren op het HBO.

Bij mij is dyscalculie vast gesteld. Het is dus niet verstandig studies te volgen met wiskunde / rekenen etc. Andere vakken moeten geen probleem zijn.

Alle tips zijn welkom!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Misschien is de opleiding HBO Communicatie iets voor je. Hier kun je veel vakken na het 1e jaar zelf kiezen en kun je dus op de dyscalculatie inspelen. Sommige scholen geven wel de basis Bedrijfseconomie. Maar dit is slechts één periode en dan is er vast iets te regelen. Voor de rest werk je er vaak in groepsverband en kun jij de taken op je nemen waar je wel goed in bent.

Bronnen:
http://www.nhl.nl/scholieren/2224/communic...

SPH een sociale richting

Als je dyscalculie hebt, heb je niet alleen moeite met rekenen en/of wiskunde. Er spelen meerdere factoren mee. Kijk maar eens op www.balansdigitaal.nl Al is er nog niet zoveel bekend over dyscalculie, dan over dyslexie. Als je niets met rekenen wil doen, kun je overwegen om een opleiding te doen richting sph. Wat hier al eerder is gemeld.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100