Op welke manieren kan ik een brief naar de directeur opstellen om eerder aan de examens deel te nemen?

ik ben bezig met een tweejarig opleiding maar ik heb al mijn opdrachten van volgend jaar al af. En wil graag dit jaar al aan de examens mee doen.

ik zou graag willen weten hoe zo'n een brief heet, in elkaar zit, en wat er allemaal in vermeld moet worden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou niet weten waarom je een brief moet schrijven. Bel eerst eens of het mogelijk is en dan vraag je hoe je dit moet regelen. Ga niet zomaar brieven sturen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de reden waarom ik een brief wil schrijven is omdat ik wil laten zien dat ik er ook zelf achter aan zit. mijn docenten halen het wel aan tijdens de vergadering zeggen zij me. maar ik probeer ook al een tijdje zelf de directeur aan te spreken maar die is moeilijk te bereiken. vandaar dat ik dan een brief wilde opstellen

Het beste antwoord

Ik weet niet of zo´n brief een naam heeft. Zoiets als : aanvraag vervroegd examen doen? Maar wat er in moet lijkt me een kwestie van zaken logisch op een rijtje zetten. Wat zou er in moeten? Wat ik zo kan bedenken :

Doel van je brief. En motivatie waarom je eerder deel wilt nemen aan de examens.
De opleiding die je doet, en welk jaar, groep of klas je zit.
Je persoonlijke gegevens (naam, adres, geboortedatum enz).
Bereikbaarheidsgegevens, waarop je makkelijk te bereiken bent indien iemand meer informatie wil. (telefoon, e-mailadres, enz.). Geef ook aan dat je bereid bent mondeling toelichting te geven.
Noem alle opdrachten op die je gehaald hebt, bij welke docent en met welk resultaat. Eventueel ook wanneer.

Is er een persoonlijke begeleider? Of iemand die de leiding heeft over de betreffende opleiding? Misschien is het handiger om daar eerst ook mee te overleggen. Misschien zijn er bestaande procedures voor een dergelijke aanvraag. Of kunnen zij voor je regelen dat het mogelijk wordt. Of aangeven wat er in de brief moet staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hey ik wil jullie allemaal nog bedanken voor de antwoorden en reacties
vriendelijke groet,

Andere antwoorden (2)

Alle informatie is door Elja gegeven.
Maar let op deze brieven moeten meestal naar een examencommissie en niet naar een directeur.

Je moet bij je brief toevoegen een uittreksel van je behaalde resultaten (Bij je studie loopbaan begeleider (mentor) op te vragen) en als het je lukt een brief van je begeleiders die aangeven dat je klaar bent voor het examen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi, ik heb zelf een vierjarige opleiding in twee jaar kunnen doen en de goedkeuring verliep in eerste instantie via de directeur van de school. Daarna goedkeuring bestuur verzocht en in principe gekregen, en daarna pas examencommissie verzocht.