Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg je een HAVO diploma als je in 5 VWO hebt gezeten?

Ik hoor uit verschillende bronnen dat je een HAVO diploma kan claimen, ook als je dat niet succesvol hebt afgerond. Is dit waar? En hoe moet dat dan?
(omdat ik op dit moment in 5 vwo zit en mijn cijfers zo slecht zijn dat ik niet eens naar HAVO kan)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Nee vwo 5 is gewoon OF blijven zitten OF doorgaan naar vwo6.

Je kunt dus geen havo diploma krijgen. Wel een vmbo-certificaat!

Probeer je cijfers nog op te halen!! Je hebt nog meer dan een halfjaar. Geef de moed niet op.. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mij lijkt het alleen te kunnen, als je naar je havo-diploma te hebben gehaald, daarna nog 5 vwo gaat doen (opstromen). Bedoel je dat je zonder vwo-diploma een havo-diploma kan claimen? je hebt dan nooit examen gedaan, lijkt mij een beetje vreemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat krijg je niet. Je geeft zelf nota bene aan dat je cijfers zo slecht zijn dat je niet eens naar HAVO kunt overstappen, waarom zou je dan zomaar een diploma kunnen claimen?? Wat je wel zou kunnen overwegen is VAVO, waar je alsnog certificaten of een compleet diploma kunt halen. Dat zou je dan op HAVO niveau kunnen doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee natuurlijk niet. Je zou hoogstens kunnen proberen om toegang te krijgen tot een HBO opleiding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een officieel HAVo diploma niet. Maar ik heb wel eens gehoord dat iemand naar een HBO kon terwijl ze VWO 5 niet had afgemaakt. Die opleiding zag VWO5 als hetzelfde niveau als een afgeronde HAVO 5 klas. Anders was ze niet overgegaan naar 5 VWO, dus dan heb je wel enige intelligentie in huis. Maar nu weet ik niet of zij misschien wel goede cijfers had of dat daar helemaal niet naar gekeken wordt.
Ligt er ook aan welke vervolgopleiding je wilt doen.
Je zou ook volgend jaar HAVO 5 kunnen doen. Dat zou jou dan makkelijk moeten afgaan en heb je net een betere ondergrond. En een officieel diploma. Maar dat bepaal jij natuurlijk zelf of je daarvoor wilt gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding