wanneer gebruikt men because/as/since ?

graag zou ik willen weten wanneer je dit gebruikt het betekent allemaal omdat

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

Ze zijn effectief synoniem. Je kan ze dus door elkaar heen gebruiken, als je ze in de betekenis gebruikt van oorzaak weergeven (Omdat het sneeuwde konden we niet naar Duitsland rijden; As / Because / Since it snowed we couldn't drive to Germany).

Uiteraard is since ook een tijdsbepaling, en kan as ook in een vergelijking gebruikt worden (As good as it get)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
since is een tijdsbepaling wat je gebruikt als ons woord vanaf because gebruiken ze bij een reden zoals bij ons omdat en as is een reactie bij ons als voorbeelden: since i have my mobile, i call my friends more. because i'm sick i can't go to school. as my eyes are closed, i can't see anything. (misschien niet goed engels maar ik ben pas 13:D)