Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil grondstewardess worden maar ik weet niet welke richting ik moet gaan tussen. - Zorg en welzijn. -Economie -Techniek. Welke is het beste?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Persoonlijk zou ik kiezen voor economie, omdat dit al een ietwat hogere richting is en bovendien krijg je te maken met talen, iets wat belangrijk is voor een functie als stewardess.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet een Kader, GL of TL-diploma hebben, maar het maakt niet zo heel erg veel uit welke richting je kiest. Je gaat immers naar een MBO waar ze daar geen specifieke richtlijnen voor aangeven.
Het meest handig lijkt míj Zorg en Welzijn; je leert daar diverse vaardigheden die zo belangrijk zijn als grondstewardess: inventief, representatief en servicegericht zijn. Maar deze vaardigheden zul je je ook bij Handel Verkoop wel eigen maken. Bij Economie zie ik dat minder snel.

Belangrijker is denk ik het vakkenpakket, zorg bijvoorbeeld dat je minstens 2 vreemde talen beheerst.
Het is een populaire opleiding, dus misschien zijn 3 talen nog wel beter. Maar goed, dat weet je vast en zeker zelf ook al wel.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stewardess valt onder recreatie en toerisme, en dat is de sector economie. Zoals ook al uit andere antwoorden blijkt is het verstandig om talen te beheersen. Probeer dus in ieder geval om niet alleen Engels als vreemde taal te houden in je pakket. Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag je mentor of schooldecaan welke richting op jouw school hiervoor het meest geschikt is. Je kunt het beter keuzevakken kiezen die ook passen bij andere richtingen, zodat je bij je vervolgopleiding nog meerdere mogelijkheden hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding